tirsdag 20. desember 2011

Noen bilder til modning

Høsten og vinteren så langt har stort sett gått med til flytting og oppussing, sørgelig lite foto og utetid. Kjenner abstinensene etter noen bekymringsfrie timer ute i naturen melder seg stadig kraftigere, selv om vi er inne i den mørkeste tida på året. Lyset ute nå er jo fantastisk, så skulle gjerne fått brukt kameraet litt mer. Men når kvelden senker seg i stua og hammer og sag kan legges bort, er det befriende å bla gjennom bilder fra gamle turer, og se hva man har liggende. Det dukker fort opp ideer til nye bilder, eller jeg prøver å skape et litt annet uttrykk på et bilde enn det jeg vanligvis ville gjort. Noe forkastes raskt, mens andre vil jeg gjerne prøve ut. Det tar gjerne litt tid før jeg vet om jeg liker bildet eller ikke, de modnes liksom. De bildene jeg legger ut til modning her er vel slike bilder, jeg må se på dem en stund, komme tilbake til dem med jevne mellomrom, la dem modnes her på bloggen. Så får vi se om de havner i søpla eller om det blir noe jeg liker etterhvert...

Fjellvåk
Fjellvåk
Fjellrype

Tretåspett