fredag 9. november 2012

Dørålen

Som tidligere nevnt på bloggen ble det noen turer til Dørålen i høst. Legger ut noen bilder her på bloggen fra tur nummer to. Høstfargene var på plass, men skyene hang langt ned på fjellene, så jeg var litt småskuffet idet jeg parkerte bilen. Det er fint i Dørålen, og mye å ta bilder av uten snødekte fjell i bakgrunnen, men det var liksom klisjeen med høstfarger, speilblanke vann og snødekte fjelltopper jeg var ute etter. Når de mest kjente toppene er skjult av lave skyer, får man bruke de som synes...


Den vanlige rekka med Digerronden, Midtronden og Høgronden er borte bak skyene, så da får den heller ukjente Storelgvasshøe sin tid i rampelyset.


Et lite glimt av den mer berømte ronderekka, dette var vel det meste jeg så av dem denne dagen.


Disse to toppene har vel de fleste som har vært oppe i Dørålen lagt merke til. Jeg fant ikke noe navn på dem på kartet, men de speiler seg likevel i Dørålstjørnin som vannet så flott heter. Merkelig at slike kjente og kjære former ikke har navn, tror jeg vet hva jeg ville kalt de hvis det var opp til meg...


Muligens et noe kjedelig og ordinært bilde. Jeg har faktisk prestert å få med min egen bil, og de lite sjarmerende grushaugene som ligger ved veien opp til Dørålsetra. Grushauger er generelt sett lite sjarmerende når jeg tenker meg om. Men det er likevel noe ved dette bildet som fikk meg til å like det, men jeg klarer ikke å sette fingeren på hva det er....

 

Lengre opp i Dørålen, Smedhamran og Vassberget i bakgrunnen. De gikk akkurat klar av skydekket, disse to, så det ble brukt mye tid i området rundt Skranglehaugan. Anbefaler virkelig alle fotografer å ta turen opp dit, istedet for å plassere stativføttene i samme hull som alle de andre nede ved småpyttene lengre ned i dalen. Mange flotte motiv der oppe, kommer noen flere bilder derfra etterhvert :)