søndag 31. januar 2010

Rolig lørdag

Neket og fettklumpene naboen har hengt opp bak leiligheta er populære for tiden. Småfuglene er innom støtt og stadig, og da hender det at jeg henger ut av kjøkkenvinduet og tar bilder. Sånn blir det når abstinensene blir for store! Bare så synd at nabokjærringa også har abstinenser, hun må ut og skremme vekk fuglene støtt og stadig... Kan hun ikke røyke på dass slik som alle andre?

Hønsehauken kom heller ikke, slik den gjør når Kjartan Trana går ut på verandaen sin. Men jeg fikk se en Trekryper. Tror ikke jeg har sett en slik en før, men så har jeg aldri sett etter den heller. Viste vel ikke at det fantes noe slikt engang. Rask var den, og autofokusen var mer glad i de nakne bjørkegreinene som var i veien, men jeg legger ut noen bilder likevel. Ikke lett å få øye på, godt kamuflert er den i alle fall der den spurter loddrett opp bjørkestammen.

 

  

En stor flokk gulspurv var også innom, flotte fugler! Måtte faktisk på nett for å finne ut hva slags fugl det var, ikke fritt for at jeg skjemmes litt... Må nok kjøpe meg ei fuglebok og ta grunnkurs Fuglekjennskap.