fredag 15. januar 2010

På tur til jobb

Det har vært et nydelig vintervær i trøndelag de siste ukene, iskaldt og klart, og som fersk hobbyfotograf har jeg for første gang i mitt liv satt pris på vinteren! Det er jo nydelige motiv over alt! Bare så sørgelig at alt fotolys er borte når jeg drar på jobb, og sannelig er det ikke borte når jeg kommer hjem også... Men for en trøtting som meg så finnes det en løsning på det også. Sove lenge om morgenen, godsnakke med kjærringa slik at jeg kan ta bilen på jobb, ta med kameraet og komme sent på jobb :) Turen gikk innom Nedre Leirfoss i Nidelva. Sola var enda litt vel langt unna, men morsomt var det likevel. Og kaldt... -22, fant jeg ut når jeg kom meg inn i bilen igjen. Måtte være forsiktig med fingrene for ikke å knekke dem av, stivfrosne som de var...


Svanene lå enda og sov når jeg kom, heldiggrisene...

Endene derimot, var i full gang med frokosten. Når ISO800 er for lite, må man prøve å lage kunst, og ordet kunstner er ikke spesielt synonymt med Øyvind. Klarte også å lage noe som så mest ut som andegraut, men av hensyn til sarte sjeler og fuglevenner klarer jeg ikke å legge dem ut her. Jeg skal heller legge ut noen bilder jeg tok lengre ned i stryket i elva, under Kroppan-brua. Klarte nemlig å snike meg ut noen minutter en lørdag, når lyset var på plass. Her har frostrøyken stått helt opp til brua enkelte dager, og alt rundt elva er fullstendig nedfrosset. Nydelig...



Gleder meg til ny tur i morra, må bare huske å lade batteriene nå...